دانلود تحقیق درمورد ازدواج و خانواده

دانلود تحقیق درمورد ازدواج و خانواده

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد ازدواج و خانواده

با دانلود تحقیق در مورد ازدواج و خانواده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ازدواج و خانواده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ازدواج و خانواده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ازدواج و خانواده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

اشاره

 

تجربه هر نسل ، جهان ذهني و افق‌هاي آيندة آن را رقم مي‌زند. بعد از انقلاب، به دليل وقوع پديده‌هاي مختلف نظير جنگ تحميلي و دگرگوني‌هاي عمده سياسي اجتماعي، هر گروه سني، تجربه‌اي خاص از جهان پيرامون خود داشت كه جهان ذهني آنها را از ديگر گروههاي سني جدا مي‌كرد. به ويژه اگر اين مقايسه را ميان جامعه قبل و بعد از انقلاب انجام دهيم، تفاوت اين تجربه بيشتر خود را نشان مي‌دهد. اكنون پرسش اين است كه آيا ميان نسل جديد و قديم تفاوتي مشاهده مي‌شود؟ اگر چنين است اين تفاوت بيشتر در چه زمينه‌هايي است؟ مقالة حاضر بخشي از گزارش تحليلي تحت عنوان «شكاف نسل‌ها» است كه به وسيلة آقاي هادي جليلي و به سفارش مؤسسه پژوهشهاي آينده‌نگري تهيه شده است. اين گزارش با اتكاء به داده‌هاي به دست آمده از پژوهش «بررسي آگاهي‌ها، نگرش‌ها و رفتارهاي اجتماعي ـ فرهنگي در ايران» صورت گرفته است.

معرفي منابع گزارش:

آنچه كه در اينجا بدان استناد مي‌گردد نتايج حاصل از دو بررسي پيمايشي در سطح ملي يكي پيش ازانقلاب اسلامي وديگري پس از آن مي‌باشد. در اين تحقيقات پاسخ‌هاي به دست آمده بر مبناي سن، جنس،‌تحصيلات، درآمد و وضع تأهل افراد طبقه‌بندي گرديده تا بتوانند عواملي را كه در شكل‌گيري نگرش‌ها و رفتارهاي گوناگون اجتماعي ـ فرهنگي مؤثرند، بيابند، اما در اينجا بنا به ماهيت اين گزارش به جز عامل سن به عوامل ديگر توجهي نشان نداده‌ايم. در حقيقت مي‌توان اين گزارش را تحليلي ثانوي از يافته‌هاي پيمايش‌هاي پيش و پس از انقلاب به شمار آورد.

تحقيق پيش از انقلاب از سوي دكتر اسدي و همكارانشان و تحت عنوان «گرايشهاي فرهنگي و نگرشهاي اجتماعي در ايران» انجام پذيرفته است. پس از انقلاب اسلامي دكتر محسني و همكارانشان اين تحقيق را مي‌توان «بررسي آگاهي‌ها، نگرشها و رفتارهاي اجتماعي ـ سياسي در ايران» و (البته با تغييرات بسيار) مجدداً تكرار نمودند. تحقيق نخست در سال 1353 منتشر گرديد، گزارش تحقيق بعدي نيز در سال 1375 منتشر گرديد كه بر مبناي اطلاعات جمع‌آوري شده در سال 1374 تهيه شده است.

 

مبناي اين گزارش مقايسة پاسخهاي ارائه شده در هر يكاز اين گزارشها بر اساس گروه‌هاي سني است. البته اگر چه ممكن است بررسي پاسخ‌هاي تمامي گروه‌هاي سني به ظاهر امكان پذير به نظر برسد، اما به جهت وضوح امر و سهولت نتيجه گيري و ميسر ساختن امكان تعقيب تغييرات لازم بود كه حداكثر اختلافات را در نظر بگيريم و از اغتشاشي كه با طرح تمامي گروه‌هاي سني پيش مي‌آمد جلوگيري نمائيم.

بر همين اساس تنها دو گروه سني مورد مقايسه قرار گرفته‌اند كه عبارتند از گروه سني 15-24 و 55 و بيشتر. منظور از جوانان در اين گزارش گروه سني 15-24 ساله (در اين تحقيق سال 1374 به صورت 16-24 ذكر گرديده) است به گروه سني 55 و بيشتر به عنوان سالخورده اطلاق گرديده. البته در اين تحقيق سال 53 گروه‌هاي سني دقيقتر از سال 74 طبقه‌بندي شده و گروههاي 55-64 ساله و 65 سال و بيشتر نيز وجود دارند. از آنجا كه هماهنگي لازم ميان اين دو، طبقه‌بندي از شاخص سن وجود ندارد به اجبار دسته‌بندي سني 55 و بيشتر را انتخاب كرده (طبقه‌بندي تحقيق سال 74) و ميانگين پاسخ‌هاي دو گروه سني 64-55 و 65 و بيشتر به عنوان پاسخ گروه سني 55 و بيشتر در سال 1353 انتخاب شد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر